Vill du betala ca 20 000:- för 2 vuxna och 2 barn? 5000:-/person! | Sverigedemokraterna i Krokom

Vill du betala ca 20 000:- för 2 vuxna och 2 barn? 5000:-/person!

Idag kunde vi läsa i tidningen, LT, att ett antal hus i Åsarna ska göras om till flyktingboende. Vi varnade redan 2012 för att detta skulle hända när länet bestämde tillsammans att öka mottagningen till 800 flyktingar per år, vi sa då att 2014 skulle vi komma upp i 1300, nu är vi redan uppe i 1300 så vår siffra kommer också att passeras.

Nu är inte Bergs kommun speciell på något vis.Krokoms kommun har under åren köpt in ett antal byggnader som inom kort med stor sannolikhet kommer göras om till flyktingboende. Fastigheterna är belägna i Ås i krokoms kommun. Vi ser med fasa fram emot att detta ska gå i lås för kommunen.

Migrationsverket har meddelat att man behöver ökade anslag med upp emot 48 miljarder kronor, ja ni läste rätt. Det innebär för en familj med 2 vuxna och 3 barn extra utgifter på ca 25 000:-, vill vi verkligen betala det för den huvudlösa flyktingpolitik som förs av dagens och tidigare regeringar? och de bara för de extra anslag man begär. Mitt svar är nej.

Ni har er chans att stoppa detta i valet den 14/9-14. Kom ihåg att det är av lika stor vikt att ni röstar på SD även i kommun och landsting så som i riksdagen..