Regionens ekonomi går åt fel håll! | Sverigedemokraterna i Krokom

Regionens ekonomi går åt fel håll!

Efter att den nya majoriteten i Region Jämtland tagit över där S + M styr så har debattklimatet drastiskt förändrats och det är framförallt M genom Christer Siwertsson som höjt rösten, även V:s företrädare har i flertalet debatter använt ord som man inte unnar någon att behöva höra, men oftast är det så det går när ens egna argument tryter och inte räcker till.

Christers Siwertsson M har vid varje fullmäktige redogjort att det behövs ledarskap och hårda nypor för att komma tillrätta med de underskott som region Jämtland Härjedalen dragits med i ett flertal år och han har även kallat sina tidigare oppositionsvänner för lögnare vid ett flertal debatter och även sagt att dom inte är villiga att ta ansvar för ekonomin vilket vi från Sverigedemokraterna är övertygade om att dom vill.

Aprilöverenskommelsen som bildades 2015 innefattade alla partier utom Sverigedemokraterna, vi fick och får inte delta i de ekonomiska diskussioner som pågått sen dess och ska hållas utanför på alla sätt, tyvärr då vi har lösningen på de ekonomiska problem som region Jämtland Härjedalen dras med men istället för att tillvara ta det vi har att erbjuda så ser men mer till sin egen situation än till dig invånare och skattebetalare här i region Jämtland-Härjedalen, vi från Sverigedemokraterna kan enbart beklaga.

Vad har då hänt sen den nya majoriteten tillträdde? Ja den vanlige medborgaren ser att det tidigare skattesänkarpartiet Moderaterna anslutit sig till det gamla oförändrade ”skattehöjar/avgiftshöjarpartiet” Socialdemokraterna. Man har under den korta tid man agerat tillsammans höjt avgifter med drygt 100 miljoner under ett år och ni medborgare kan ju gissa vilka det är som får betala, trots dessa kraftiga höjningar så går underskottet fortsatt åt fel håll.

Tyvärr har avgiftshöjningar inte gett den effekt så som Christer Siwertsson sa att de skulle göra från början, hans nypor verkar vara för svaga. En skattehöjning som MP och V tjatat om i flera år hade heller inte löst de problem som regionen lider av utan de problem som regionen lider av går bara lösa med handlingskraftiga beslut, inte fejkade ”skattehöjningar” som M+S gjort så här långt. Underskotten fortsätter skena i regionen och fler åtgärder likt höjda avgifter eller skattehöjningar kommer att behövas från de som styr idag men kommer inte ske innan valet 2018 men direkt efter om man lyckas behålla majoriteten. Det finns en lösning till, sluta att stänga oss Sverigedemokrater utanför, valet är ert.